tolkie logo
logo soepel verzekerd

Casus: Soepel Verzekerd

In de zomer van 2023 heeft Soepel Verzekerd ervoor gekozen om Tolkie in te schakelen om hun website toegankelijk te maken voor laaggeletterden. Soepel is een innovatieve verzekeraar met een focus op duidelijke en toegankelijke verzekeringsproducten. Oprichter Mieke Dadema onderscheidt zich met haar bedrijf Soepel door een klantgerichte aanpak waarbij eenvoud, duidelijkheid en toegankelijkheid voorop staan. Zo’n aanpak kost natuurlijk meer tijd dan normale verzekeraars nemen voor hun klant. Maar dat houdt Soepel niet tegen. Ze hebben namelijk alsnog een breed aanbod aan verzekeringen, van inboedelverzekering tot aansprakelijkheidsverzekering.

Uitdaging: Verzekeringsinformatie Begrijpelijk Maken

Verzekeringsdocumenten en -voorwaarden staan bekend als complexe teksten. Voor veel mensen, inclusief de 2,5 miljoen laaggeletterden in Nederland, vormt dit een grote barrière. Soepel merkte dat het voor veel mensen nog steeds lastig was om de website te begrijpen, ook al maakten zij hun teksten zeer eenvoudig.

Oplossing: innovatieve leeshulp

Daarom besloot Soepel samen met vormgever Olivier Heida dat Tolkie Leeshulp aan de site zou moeten worden toegevoegd. Sindsdien biedt Tolkie alle bezoekers de mogelijkheid om tekst te vertalen, voor te lezen, te vergroten en hulp te krijgen bij lastige woorden.

Deel deze blog